Seniorkomfort.dk Komfort, kvalitet og personlig omsorgsfuld kundebetjening er vores nøgleord                                                              
Seniorkomfort.dk bruger cookies, så vi kan forbedre din oplevelse på vores websteder. Hvis du klikker på krydset på venstre side, accepterer du vores brug af cookies.

Senior Komfort sælger otiumstole og hvilestole til private og institutioner, der bliver bestilt direkte fra vores danske leverandør. Vi varetager hele bestillingen af din stol, og sørger for at den bliver leveret direkte til din adresse.

Virksomheds oplysninger


Senior Komfort
Ulstrupvej 52
4281 Gørlev
CVR nr. 36227958
Tlf.: 40437969
mette.lyngeled@gmail.com

Disse handelsbetingelser gælder alle køb via seniorkomfort.dk til levering i Danmark. (dog ikke Grønland og Færøerne)

Bestilling og betaling


For at foretage et køb via Seniorkomfort.dk, skal du være fyldt 18 år og i besiddelse af gyldigt betalingskort. Hvis du endnu ikke er fyldt 18 år, kan du dog alligevel købe varer, hvis du har indhentet din værges accept eller i øvrigt har juridisk ret til at indgå købet.

Alle vores varer er produceret med henblik på brug i private hjem eller plejehjem og lignende institutioner . Når du handler på i vores website, vælger produkter med mulighed for standard farver og polstringer og stelfarver, som du sammensætter på produktsiden og ligger i kurv. Du har også mulighed for selv frit designe din stol udfra vores samlede farvekort, dog er der ikke returret på disse speciel designede stole. Når du er klar til at betale klikker du på indkøbskurven øverst i højre hjørne. Så får du mulighed for at gå til kassen ved klik på knappen ' Betaling’. Du kan vælge at købe og betale som gæst eller oprette din egen konto hvor du kan logge ind og se dit køb. Uanset hvad du vælger har vi brug for din adresse, email og telefon nummer for at færdiggøre dit køb. Du kan ændre indholdet i din indkøbskurv helt frem til du bekræfter købet. Når du har tastet dine kort oplysninger modtager vi din bestilling.

Alle priser på Seniorkomfort.dk er angivet i danske kroner, inkl. moms. Alle priser er dagspriser og opdateres løbende. Vi tager forbehold for udsolgte og udgåede produkter og prisfejl.

Du kan betale med: Dankort, VISA-Dankort, Visa, Visa Electron og Mastercard. Vi kan også klare betalingen med bankoverførsel. Dog vil ordrebehandlingen tage lidt længere tid, da vi ved bankbetaling er nødt til at modtage betaling på forhånd. Inden bestilling på stolen er lagt ved leverandør. Når du betaler med betalingskort sker det gennem en sikker krypteret SSL forbindelse (Secure Sockets Layer). Hvilket er din garanti for en 100% sikker online handel.

Til handel med offentlige institutioner kan vi klare EAN Betaling.


Fortrydelsesret

Ved online køb

Når du handler som privat person på seniorkomfort.dk, har du efter modtagelsen af varen, 14 dage til at gøre os opmærksom på at du har fortrudt købet. Det gøres via mail eller ved en telefon opringning. Når vi har modtaget beskeden, har du yderligere 14 dage til at sende varen retur til os.

Du kan ikke fortryde dit køb ved at nægte at modtage varen, uden at give os besked.

Varen bedes sendes retur i original emballage hvis muligt, og i samme stand som da den blev modtaget. Som bevis på at du har sendt varen retur, beder vi dig gemme fragtkvittering. Er der skader på varen når vi modtager den igen, vil vi forbeholde os ret til at bedømme omfanget og derefter fratrække et beløb svarende til værditabet på 20-50%.

Der er kun returret på lagervarer og standard Quickship varer fra vores leverandører. Designer du f.eks. selv en Farstrup stol ved hjælp af farvekort på vores webside, er der tale om en specieltilpasset vare, som ikke er retur ret på.

Du afholder selv udgifter til returfragt når du gør brug af fortrydelses retten.

Ved køb i showroom eller via stolebussen

Som udgangspunkt er der ikke returret på køb foretaget ved besøg i vores showroom eller ved hjemmebesøg af vores stolebus.

Her er der oftest tale om specieltilpassede stole, eller varer der betragtes som skaffevarer hos leverandøren - og som Seniorkomfort ikke selv kan returnere. Desuden er varen i showroom eller via stolebus afprøvet i tilstrækkelig grad og godkendt af kunden. Så her er der tale om en bindende aftale mellem kunde og seniorkomfort.

Er det stole der har stået på lager hos Seniorkomfort, men ikke er nedsat til udsalgspris - kan der forhandles om evt. returret. Eller ved pludselig opstået sygdom eller bortgang, kan returret forhandles. Dette gælder dog stadig ikke særlige specieltilpassede løæsninger.

Særlig regler ved bestillingsvarer

Bestillingsvarer er varer der har en leveringstid på 5-8 uger. På disse varer har du frit valg af farver på stel og polstringer fra gældende farvekort. Du kan derudover på Farstrup stole få specielle tilpasninger i forhold til f.eks. sædehøjde og sædedybde. 

Når du køber en bestillingsvare, betales det fulde beløb ved bestillingen. Fortryder du dit køb indenfor 1-5 dage, vil en annullering af ordren koste 25% af ordrebeløbet. Da der allerede delvist vil være bestilt materialer til produktion af stolen. 

Efter de 4 kalenderdage, vil det ikke være muligt at annullere ordren, og derfor er der ingen retur ret.  

Ved specialtilpasning af sædehøjde på Farstrup Quick modeller, er der ligeledes ingen returret.

Tilbagebetaling af købsbeløbet

Hvis du fortryder dit køb, får du naturligvis det beløb tilbage, som du har betalt. Det er dog en forudsætning, at varen kommer retur uden unødig forsinkelse, og senest 14 dage fra den dato, hvor vi har fået besked om, at du har fortrudt købet. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet. Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet. Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur, med mindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.

Reklamationer

Dit køb af omfattet af købeloven, herunder mangel-reglerne. Det betyder, at du enten kan få en mangelfuld vare repareret, ombyttet, eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation indenfor 24 mdr. Hvis hverken reparation, ombytning eller et afslag i prisen kan afhjælpe problemet, gives pengene tilbage mod returnering af produktet. Det er selvfølgelig et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.

Bemærk, alle varer er produceret med henblik på brug i private hjem.

Du skal kontakte os indenfor ”rimelig tid”

Du skal reklamere indenfor ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Vi anbefaler, at du reklamerer så hurtigt som mulig, og inden for 2 mdr. efter fejlen blev opdaget. Afhængig af den konkrete situation vil du modtage de videre instrukser.  Ved berettiget reklamation refunderer vi rimelige fragtomkostninger.

Er reklamationen berettiget, refunderer vi naturligvis dine rimelige fragtomkostninger til at sende varen retur til os. I modsat fald skal du selv afholde alle udgifter til transport, herunder vores fragtomkostninger til returnering af varen efter undersøgelse, ligesom vi kan opkræve dig et beløb for undersøgelse af varen.

Husk at varen altid skal sendes i forsvarlig emballage. Du har nemlig selv ansvaret for pakken/varerne indtil vores modtagelse. Tag eventuelt et billede af vare og emballage inden returforsendelsen.

Kunde- & Privatlivspolitik

Vi videresælger ikke personlige oplysninger og videregiver ikke dine personlige oplysninger til andre, de er kun registreret i vores kundekartotek. Du kan til enhver tid få slettet dine oplysninger.

For at du kan indgå aftale med Senior Komfort, har vi brug for følgende oplysninger:
. Navn
. Adresse
. Telefonnummer
. E-mail adresse

Vi foretager registreringen af dine personoplysninger med det formål, at kunne levere varen til dig.

Personoplysningerne registreres hos Senior Komfort og opbevares i op til fem år, hvorefter oplysningerne slettes.

Når der indsamles personoplysninger via vores hjemmeside, sikrer vi, at det altid sker ved afgivelse af dit udtrykkelige samtykke, således at du er informeret om præcis, hvilke oplysninger, der indsamles og hvorfor.

Direktøren og de ansatte for Senior Komfort har adgang til de oplysninger, der registreres om dig.

Den dataansvarlige i Senior Komfort er: mette lyngeled

Vi opbevarer og transmitterer ikke kundeoplysninger krypteret.

Som registreret hos Senior Komfort har du altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen. Du har også ret til indsigt i, hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Disse rettigheder har du efter Persondataloven og henvendelse i forbindelse hermed rettes til kontakt@seniorkomfort.dk.

Cookies
På https://seniorkomfort.dk anvendes cookies med det formål at optimere hjemmesiden og dets funktionalitet, og dermed gøre besøget så nemt som muligt for dig.

Du kan til enhver tid slette cookies fra din computer, se vejledningen på thagaard.org/cookiehandtering/.

Log-statistik
Vi bruger en log-statistik på https://seniorkomfort.dk, hvilket betyder, at et statistik-system opsamler information, som kan give et statistisk billede af, hvor mange besøgende vi har, hvor de kommer fra og hvor på websitet det forlades mv.

Logstatistikken anvendes kun med det formål, at optimere Senior Komfort's hjemmeside.

Klagemuligheder

Klager over produkter kan sendes til:

Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens
Carl Jacobsens Vej 35
2500 Valby
www.forbrug.dk

For EU-borgere uden for EU skal klager sendes via EU Kommissionens online klageplatform.
ec.europa.eu

Ved klage skal vores email adresse angives: kontakt@seniorkomfort.dk samt hjemmesiden du har købt varen

Menu
Luk
Kurv
Luk
Tilbage
Konto
Luk